INFORMAȚII PUBLICE
• Persoana desemnată pentru realțiile cu publicul și presa:
d.na POLVEREA Daniela Aurelia
>>> actualizez
♦ Relații cu publicul și solicitarea informațiilor
♦ Lista documentelor de interes public produse/gestionate de primărie
♦ Cum solicităm informații publice
♦ Rapoarte privind accesul la informațiile publice (Legea 544/2001)
♦ Rapoarte privind transparența decizională (Legea 52/2003)
♦ Informații financiare
♦ Achiziții publice
♦ Declarații de avere & interese
♦ Anunțuri publice
♦ Cariere, posturi vacante
♦ Publicații de căsătorie
♦ Somații publice
♦ Anunturi imobiliare
Blăjeni, str. Principală nr.85, cod postal 337085
județul Hunedoara, ROMÂNIA
tel.:0254-682811, 682911, 682800 fax:0254-682911
e-mail: primaria.blajeni@gmail.com
website: www.blajeni.ro
Programul de lucru
– luni 08:00 – 16:00
– marți 08:00 – 16:00
– miercuri 08:00 – 18:30
– joi 08:00 – 16:00
– vineri 08:00 – 16:00
Programul cu publicul
– luni, marți, joi 08:00 – 14:00
– miercuri 08:00 – 17:30
– vineri 08:00 – 13:00
Programul de audiențe
– Primar: vineri 09:00 – 13:00
– Viceprimar: miercuri 10:00 – 14:00
– Secretarul general al UAT: luni 10:00 -14:00
Lista documentelor publice produse/gestionate de Primăria comunei Blăjeni
– organigrama Primăriei comunei Blăjeni;
– regulamentul de organizare şi funcţionare al comunei Blăjeni;
– anunţuri privind concursuri organizate în cadrul Primăriei comunei Blăjeni;
– anunţuri de licitaţii;
– lista certificatelor de urbanism;
– lista autorizaţiilor de construire/desfiinţare;
– sursele financiare, bugetul, bilanţul contabil;
– programele şi strategiile proprii;
Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii:
– hotărâri adoptate de Consiliului local al comunei Blăjeni;
– dispoziţii emise de Primarul comunei Blăjeni;
– autorizatii de funcţionare;
– adeverinţe;
– acorduri;
– avize;
– autorizaţii de demolare;
– autorizaţii persoană fizică sau asociaţie familială;
– certificat de notare a construcţiilor în Cartea Funciară;
– certificat de producător agricol
– certificat fiscal
– contracte de închiriere
– contracte de concesiune
– contracte privind achiziţiile publice
– documentaţii de licitaţie privind închirierile, concesionările şi achiziţiile publice
– documente privind investiţiile şi reparaţiile imobilelor – clădiri şi terenuri – aflate în proprietatea comunei Blăjeni
– documente privind inventarul imobilelor clădiri şi terenuri aflate în patrimoniul comunei Blăjeni
– documente privind proiectele de finanţare a investiţiilor publice
– rapoarte de specialitate, proiecte de hotărâri, hotărâri ale Consiliului local
– documentaţii de amenajare a teritoriului şi urbanism – PUG, PUZ, PUD – planuri de amenajare
– regulamentul local de urbanism
– autorizatii de construire
– certificate de urbanism
– procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor
– avize privind racordurile la reţelele edilitare
– procese verbale de control propriu privind disciplina în construcţii şi protecţia mediului
– procese verbale de control încheiate de catre institutiile statului cu atributii în control si îndrumare
– raportari statistice, evidente pe categorii de probleme
– state de functii
– state de personal
– contracte de muncă pe durată nedeterminată şi determinată
– dosare de personal
– dosare profesionale
– carnete de muncă
– planul de protecţie civilă
– planul de aparare împotriva dezastrelor
– planul cu principalele activitati de protectie civila
– planul dezvoltarii bazei materiale
– planul pregatirii de protectie civila
– planul de organizare de protectie civilă
>>> actualizez lista
Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.
Ce sunt informațiile de interes public?
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației..
Sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor următoarele informații:
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Cum solicităm informații publice?
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal..
MODEL DE CERERE PENTRU SOLICITAREA INFORMAȚIILOR DE INTERES PUBLIC
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primaria.blajeni@gmail.com
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
MODEL DE RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ 1
MODEL DE RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ 2
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
Rapoarte de analiză a accesului la informații publice
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
Raportul anual de analiză a implementării Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
Raportul anual de analiză a implementării Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
INFORMAȚII FINANCIARE
ACHIZIȚII PUBLICE
DECLARAȚII DE AVERE ȘI DE INTERESE
Declarațiile de avere ale membrilor Consiliului Local
Declarațiile de interese ale membrilor Consiliului Local
Declarațiile de avere ale deținătorii funcțiilor de demnitate publică locală
Declarațiile de interese ale deținătorii funcțiilor de demnitate publică locală
Declarațiile de avere ale funcționarilor publici
Declarațiile de interese ale funcționarilor publici
Venituri salariale
ANUNȚURI PUBLICE
Cariere și posturi vacante
Posturi vacante, rezultatele la concurs și anunțuri de promovare în funcție
Publicații de căsătorie
Orice persoană poate face opoziţie la căsătorie, în termen de 10 zile de la data afişării
Anunțuri individuale prin publicitate
Notificări și somații publice
Vânzare de terenuri în extravilan
Conform Legii nr.17 din 7 martie 2014, vânzările de terenuri în extravilan trebuie anunțate prin publicitate la sediul primăriei și pe pagina de internet a instituției. Vecinii au drept de preempțiune.
Cereți informații de la angajații primăriei în legătură cu cele mai noi reglementări în domeniu.
♦ Relații cu publicul și solicitarea informațiilor
♦ Lista documentelor de interes public produse/gestionate de primărie
♦ Cum solicităm informații publice
♦ Rapoarte privind accesul la informațiile publice (Legea 544/2001)
♦ Rapoarte privind transparența decizională (Legea 52/2003)
♦ Informații financiare
♦ Achiziții publice
♦ Declarații de avere & interese
♦ Anunțuri publice
♦ Cariere, posturi vacante
♦ Publicații de căsătorie
♦ Somații publice
♦ Anunturi imobiliare